Feest op de binnenplaats na de bekendmaking

Toen de jury aangaf dat de winnaar technisch hoogstaande evenementen organiseert, ging er bij commercieel manager Lidia Bernaert van DeFabrique Evenementenlocatie nog geen belletje rinkelen. Naarmate de bekendmaking dichter bij kwam, steeg de spanning bij het team van DeFabrique. Winst was voor Lidia en haar collega's zeker niet vanzelfsprekend en kwam dan ook als een welkome verrassing.


Aanbeveling
DeFabrique Evenementenlocatie dong dit jaar mee naar de winst dankzij de aanbeveling vanuit de groep van experts die door de Nationale Meeting Award was benaderd. Dat maakte het voor Lidia heel waardevol. "Zelf zullen wij niet zo snel roepen dat we zo goed zijn. Onze lat ligt hoog en we focussen ons liever op het verhaal van de gast en diens beleving. Zo werd bijvoorbeeld onze website heel positief beoordeeld door de jury, terwijl wij eigenlijk aan het kijken zijn hoe wij deze alweer door kunnen ontwikkelen." Voor het gesprek met de mystery caller kreeg DeFabrique feedback vanuit de jury. Een aantal aspecten zoals parkeermogelijkheden en de bereikbaarheid kwam pas na doorvragen van de caller aan bod, "maar als je dan bedenkt dat hij met onze stagiaire heeft gesproken, heeft ze het ontzettend goed gedaan! Dat zegt iets over het niveau dat wij nastreven. In lijn daarmee was het mooi om terug te lezen dat de verstuurde kostenindicatie als offerte werd gezien en in de smaak viel wat betreft vormgeving. Want bij de offerte gaan we altijd nog een stapje verder en wordt het ook echt persoonlijk en op maat geschreven."


Klantbeleving
Tijdens het jurybezoek stonden de 25 ruimtes in de voormalige mengvoederfabriek helemaal leeg vanwege de voorbereidingen voor een dancefestival. Dat vond Lidia spannend, aangezien de uitstraling mede wordt bepaald door de verlichting en de inrichting. "Daarnaast nemen wij de aanvraag voor het event als uitgangspunt voor het gesprek en de rondleiding. We wisten nu niet om welke aanvraag het ging en hebben er voor gekozen gewoon onszelf te blijven en open het gesprek in te gaan. Opvallend was dat uit het juryrapport bleek dat we op de website wat meer aandacht mogen besteden aan mvo, terwijl wij dat beschreven hebben onder het kopje duurzaamheid. Daar staat vermeld wat wij hiervoor doen en dat we bijvoorbeeld een Green Key Gold hebben. Dit bevestigt voor ons dat iedereen op zijn eigen interpretatie heeft en hoe belangrijk het is je communicatie en dienstverlening hierop aan te laten sluiten. Dat is een mooi inzicht voor ons want klantbeleving staat bij ons hoog in het vaandel."


Beloning
Ook voor Lidia en haar collega's is het winnen van de Nationale Meeting Award een beloning voor het harde werken. "We zijn een familiebedrijf waarbij het aangaan van duurzame relaties met opdrachtgevers, leveranciers en andere partners voorop staat. Met z'n allen, van marketing tot schoonmaak, van sales tot de dag van uitvoer, proberen we elke dag het verschil te maken. De afgelopen tijd heeft op kantoor vooral in het teken gestaan van het verplaatsen en annuleren van evenementen en onze uitvoerende collega's zijn aan de slag gegaan met het onderhoud. Dan voelt, in deze bijzondere tijd, deze prijs extra speciaal en weten we weer even allemaal waar we het voor doen. Alle 250 mensen in onze organisatie dragen bij aan dit succes en staan te popelen om weer mooie evenementen voor onze waardevolle klanten te mogen organiseren."